centaflex coupling ve islam savasları72
bugün de bitti ve yine ben ve centaflex coupling dişyoruzki Allah’ın Resûlü (s.a.v.) rüyada birtakım sığırların boğazlandıklarını görüyorlar. Kılıçlarının uçlarında da bir yenik Ve ellerini savlanı bir zırhın içine sokuyorlar. Tabirciler bu rüyayı şöyle tabir ederler,- Boğazlanan sığırlar : Birçok insanın öldürüleceğine işaret,• Kılıcın ucundaki yenik: Yakın akrabandan^j^pöldürüleceğini, i soktuğun zırh jhıid Savacı ncJan önce Kurcvş’in öfkesi kabannış, kin vc in-jjn,j»ulan artmıştı. Bedircie yakınlarını kayb<’den Utbe kızı jVfuhamnıed'le nrkadaşiarıtulan öç almadıkça içim atlamayacak; Muhammed’Ie savaş yapmadıkça koku - inmek hana haranı olsun. Sevdiklerimin intikamının 'îınil'A''^'görmedikçe hana se\ânıııek yok.'”fJ)U Sühan ve başkaları da buna benzer şekilde and vermişlerdi. Siıfyan'ın yürüttüğü kervanın malları Daru’n-nedve'de topluca l^^njfikla.vdı Müşriklerin ileri gelenleri, herkese katılma payını ver-.fdiler. Onlara giıre, Müslümanlar Kıııvyş büyüklerini ölclürmüş-onlann intikamını almak gerekliydi. Bedircie yakınlan öldü-fiıknlor karalar giyinmiş vaziyette kabileler arasında dolaşıyor, şairler ıncrciyeler söyleyerek Araplar savaşa teşvik ediyorlardı.
pufpoıv-st Kuayşlilcr Mekke dışındaki Arap kabilelerinin de ka-lıln,a.sıyla 3000 kişilik bir askerî kuvvet hazırladılar.
Hu kuvvette 700 zırhlı, 200 atlı süvari, 3000 deve vardı. Aralarında, centaflex coupling başta Ebıı Süfyan’m karısı Hind olduğu hâlde 14 (jıicde kadın vardı. Bedirde babasını ve öteki yakınlarından bazı-Ijtnnı kaylıetnıiş olan Hind’in kalbini iğrenç bir intikam duygusu İHİriimüştii. Amcası Abbas (r.a.) Hz. Muhammed’i (s.a.v.) çok se-vfidi Bu sebeple bir mektup yazarak Kııreyş’in .savaş hazırlıklarını leğenine bildirdi.
Pev'gaınberimiz (s.a.v.) amcasından gelen mektubu okuttu ve mektupta bildirilen haberi gizli tutarak keşifçiler gönderdi. Keşifçilerin getirdiği haberler mektupta amcasının bildirdiklerine aynen uyııyoıdu. Oüîman bii>'ük bir ordu hazırlamıştı ve Medine’ye doğru ilerliyordu.
Bunun üzerine Resûlullah (s.a.v.) bir savaş meclisi kurarak meseleyi ayrıntılı olarak ashabıyla görüştü. Resûlullah (s.a.v.) düşmanı şehrin dışında karşılamayıp şehri içerden savunmak görüşündeydi. Fakat özellikle Bedir Savaşı’na katılan gaziler hakkında nazil olan övücü ayetlerin etkisinde kalan gençler, düşmanın dışarıda karşılanmasından yana idiler. Düşmanla bir meydan savaşı yapmak istiyorlardı.
Resûlullah (s.a.v.) ashabın isteklerini kırmayarak düşmanı karşılamak üzere kılıcını kuşandı, zırhını giydi. Münafıkların reisi Abdullah b. Ubey b. Selül şehrin içinde kalınarak savunma yapılmadığını bahane
No comments:
Post a Comment