centaflex coupling ve islam savasları
ile birlikte sizlere bu güzel yazıları hazırlayırouz centaflex coupling diyorki 3- Allah’la arasını düzeltenin Allah da insanlarlar Zira Allah kimi severse halka da onu sevdirir'12.Adalet için en büyük talihsizlik, devleti idare
limligidir.
13.Adalet, halkın dirliği ve düzeni, idarecilerin ise '
zelligidir.
14.Adalet ve eşitliği gözetmek siyasetlerin en iyisidjf
15.Adil ol, kudretin sürekli olsun.
16.Adilane davranış, siyasetlerin (yönetimlerin)
17.Üstünlük taslamak ayıpların cn kötüsüdür.
18.Tevazu gö.steriniz ki, halkın hürmet ve saygcsını ka?^^
19.Taraf tutmayın, bazı insanları kayırmayın. Bu türdav^' '
lar sizi zulme ve despotluğa çeker.
20.Sözünde duramayacağın bir yerde söz verme ve kefai^
vefa edemeyeceğin yerde kefil olma.
21.Önder önce kendini eğitmeli, sonra diğerlerini. Önct edebiyle örnek olmalı, sonra öğüt ve nasihatle.
22.Ne kadar tenha bir yerde olursa olsun bir fenalık yapa^;^ seni hiç kimsenin görmediğine hükmetme. Seni mutlaka bir vardır. O da Allah’tır.
23.Memurlarınızı seçerken zalim yöneticilere hizmet
ve devletin suçlarından ve zulümlerinden sorumlu olmamış bıılu^ malarına dikkat ediniz.
24.Memurlarınızın hareketlerini kontrol ediniz ve bunun hj,, güvendiğiniz samimi kişileri kullanınız. Mektuplar ve müracaallaj^ bizzat kendiniz cevap veriniz.
25.Kim halkın ayıplarını görür, onları kınar, fakat kendisi dep işleri yaparsa, ahmağın ta kendisidir.
26.İnsanlarla öyle geçinin ki öldünüz mü ağlasınlar size; sa| kaldınız mı sevgiyle çağırsınlar sizi.
27.İnsanların en fazla bağışlaması gerekeni, ceza vermeye et fazla gücü yetenidir.
28.İlim bütün iyiliklerin anahtarıdır.
29.Hiçbir işte lüzumundan fazla aceleci olma. Dikkatli davra niş sahibi olanlar, kendilerini bir çıkmaza girmekten muhafaz’d el miş olurlar.
fîiizfl bir sû’aset, ikfıdan sııırkli kılar.
KsniifM’ tüccara dikkat edin; onlara /jeruken bnf/nı gösterin ‘ jfjfikâr. karaborsa ve mal yığmalarına izin v'ermcyiiı,
‘ <fj. Bir devletin çöknıe.sı ştı dön sebebe bakarr Ksas prensip-,J(len lıyrılmn, ikinci plânda olan peylere önem verme, aşağılık sclerin ön .safa geçmesi ve erdemli kişilerin arka plana atılma.sı. C^lıçan kötülük düşünemez, çalışmayan da kötülükten kur-
po^rııluk, hakkın dilidir.
Uir devletin başı sahip olduğu iktidardan, bilgin ilimden, iyi-lı),^.^vryaptığı iyiliklerden, ihtiy'ar da yaşından ötürü saygı görür.
•{6. Aşağılık insanlarla yakınlaşmaktan kaçın, onlar ki yapma-fili fei’gilerini gösterip içlerinde kötülüğü saklarlar. Onları hoşnut jy,tuğun sürece sana sevgi duyarlar, verili olmaktan geri kalırsan ^,„a zehirlerini akıtırlar.
37. Akıllı, düşmanınsa bile danış, bilgisiz dostun fikrini geç. jS. Adâlet, balkın dirliği ve düzeni, idarecilerin ise süsü ve gü-,elliğidir.
39.Adâlet ve eşitliği gözetmek siyasetlerin en iyisidir.
40..Adil ol, kudretin sürekli olsun.
Hz. Ali’den (r.a.) Gençlere Tavsiyeler Hz. Ali'nin hayatının her köşesi, bütün davranışları ve hayat tarzı insanlık için bir ışık kaynağı ve doğruyu gösteren sağlam bir kılavuzdur Bu^âice şahsiyetin hayatının her köşesi insanlık için bir ders, bir rehberdir. Kısacası Hz. Ali, bütün İnsanî değerlerin kahramanıdır.
Kesûlullah’ın en çok sevdiği kişi olan Hz. Adi, üstadı Resûlullah’tan aldığı bütün emirler ve tavsiyeleri harfiyen uygulayan ve bu yolda hiçbir zorluktan korkmayan bir şahsiyettir. Öyle ki kişiliğinde yer eden birçok değerde Resûlullah’a en çok benzeyen ve ona en yakın jiği olmuştur.
Bu benzerlik sadece kişilikteki özelliklerde kalmayıp dışarıda da kendisini göstermiştir. Öyle ki neredeyse aynı şekilde konuşuyor a\7iı şekilde yiyor ve aynı şekilde yaşıyorlardı.
Şehvetine yenik düşen kişi, altın karşılığında alınıp satılan köleden daha değersizdir.
H/. Ali İslâm dininin ilk ve en başanh öğlencisi
Kctırdiği bütün değerleri kendisine cıdcın edinen san olarak bütün bu delerlerin efendisi konumuna Reln'^*"k Şüphesiz, genı,lik düncmi, her insanın sadece birdet^'^''' ' lecefli çok değerli bir cevherdir. Birçok yeteneğin bu sini güstermo.si nedeniyle de insan hayatındaki en üneınii''
Bu nedenle birçok büyük şahsiyet, bu konuda tavsiyelerde w'N»ı gençlere yol gıistcrmiştir.
Hz. Ali gençlik konusunda birçok beyanlarda bulunn, '
Ali, gençlik ve sağlığı iki değerli nimet olarak değerlendiı^*' \ buyuruyor;
Bu iki nimetin değerini ancak onları kaybeden kişi biijj ligin değeri için Resûlullah'ın bu buyruğu yeter:
Kıyamet gününde insanın ömür gençliğinin hesş), rulacaktır, onları na.sıl ve nerede hareadın diye.
Hz. Ali, şöyle buyuruyor:
Gençliğinizin değerini yaşlanmadan önce, sağlığınızın dej^. ise hastalanmadan önce bilin.
Hz. Ali, gençliğini gaflet içinde geçiren insanlar-, şöyle buyuruyor:
Sağlıklarında herhangi bir sermaye hazırlamamışlardır.hayj, ilk fırsatlarını güçlü iken ibret almaksızın kaçırmışlardır, rımn en parlak dönemini hiçbir karşılık almadan kaybetmişlenji, Gençliğinde sadece vücuduna bakan birisi, yaşlandığında yenildi zilletten başka neyi elde edebilir?
Hz. Ali, çocukların eğitimindeki, zamanın rolüne dc|t\. nerek eğitim için çalışan ve çocuklarım eğitmek içmçabj gösteren anne babalara seslenerek şöyle buyuruyor: Çocuklarınıza zorla kendi zamanınızın örf ve âdetlerinizi kabuk lendirmeğe çalışmayın, onlar başka zamanın insanlarıdırlar.
Hz. Ali’nin bu buyruğu yıllardan beri süregelen örf ve âdetlerin zorla kabullendirilmemesi gerektiğinin yanı sıra bu örf ve âdetleıit her zaman doğru olmadığını da açıklıyor.
Birçok yanlış örf ve âdetler hâlâ halkın arasında doğru değet lerniişçesine uygulanıyor ve bu uğurda birçok insanın da canı yt nıyor. Müslüman bir insanın tek doğruluk ölçüsü İslâm’dır. Dolay sıyla İslâm la örtüşen örf ve âdetlere uymalıdır, ters düşenleri iseb kenara bırakmalıdır.
^lyın, senin terbiyen için çabuk davrandım, kalbin katılaşrna-aklın başka şeylerle meşgul olmadan, bilginler ve tecrübe sa-zorluğunu yaşadığı ve seni bu konuda ihti-^^1^kıldığı işlere koşman için erken başladım; öyleyse onların bize Ijsan tecrübeleri sana da ulaşacaktır.
GeiK’l'A*" verdiği sarhoşluk hepimizin çok iyi bildiği başlı ba-ıpj büyük bir tehlikedir; gençler bu konuya yeterli özeni gösterme-jp dikkatsizce davrandıklarındaysa kendilerine ve etraflarındaki j„sjnlara zarar verebilirler.
Hz. Ali, şöyle buyuruyor:
akıllı insan, kendisini para, güç, ilim, övgü ve gençlik .sarhoşluğundan korumalıdır. Bu sarhoşlukların her birisi aklı yok ede-insanı küçük düşürecek zehirli rüzgârlara sahiptir. Bu sar-tıoşlukların tedavisi ise ancak insanın kendi değerini bilmesiyle ^fiçekleşebilir.
Hz. Ali şöyle buyuruyor:
Ev gençleri İnsanlık şerefinizi edep ve terbiye ile koruyun, paha biçilmez değerli dininizi ilim ve bilgi ile kötü kişiler ve tehlikelerden Uitak tutun.
Hz. Ali, arkadaşlık konusunda gençlere hitaben şöyle buj'uruyor:
Din kardeşlerinizle olan arkadaşlığınızı sağlamlaştırın, onlar si-an dünya ve ahiret sermayenizdirjer. Allah için arkadaşlık yaptt
bir aıkada:;inı kaybeden kişi, vücudunun en değerli beden kişi gibidir.
Hz. Ali, bu konuyla ilgili, oğlu Hz. Hasun'a ruvor: mv
Arkadaşlığındaki samimiyete güveneıvk kardeşinin etme zira hakların zayi olması arkadaşlıkları yok ederveı^'*, zayi ettiğin kişi senin arkadaşın olmaz.
Hz. Ali, diğer buyruklarında i.se:
Gençleri doğru yoldan ayıran .sebepleri beyan ederken sebeplere değinmişlei'dir;
1-Bilgisizlik.
2-Şehvet.
3-Kötü insanları taklit etmek.
4-Aşırı sinirlilik ve gazap.
5-Üstünlük kazanmak duygusu.
6-Çokluk isteği.
7-Kibirlenmek.
8~ Aile terbiyesinden yoksun olmak.
9- İman’ın zayıf olması.
YEDİNCİ BÖLÜM
pfVGAMBER EFENDİMİZİN (S.A.V) EHL-İ BEYT yE GELECEKLE İLGİLİ GAYBİ İHBARLARI
••Hellim oğlum Haşan efendidir. Allah onunla Müslü-^^^filardan iki Iniyük taifenin arasını düzeltecek!
Hz. Haşan .^o sene sonra iki büyük İslâm ordusıınım kan dökme* ^ı,j.nıâni olarak dedesinin mucizesini tasdik etti. Babası Hz. Ali’nin (^j)şehadotiİlden sonra halife olan Hz. Hasan’m halifeliğine Mısır $ını etmiyordu. Birlik ve beraberlik bozulmuştu. Halifeliğidir 7, ayında iki İslâm ordusu Medayin’de karşı karşıya geldiler. Hz. Mraviyp (r.a.) tarafında bulunan Amr. b. As, Hz. Hasan’m ordusunu ^jriiııceşu itirafta bulundu:
"Ben karşımda öyle bir ordu görüyorum ki, karşısındaki orduyu etmedikçe geri dönmez.
Muaviye de kan dökmek istemiyordu. Elçiler gitti geldi. Muaviye Bz Hasan’a halifelikten vazgeçerse tüm şartlarını kabul edeceğini bildirdi. Bunun üzerine Hz. Haşan:
1-ıMuaviye’nin kendinden sonra oğlu Yezid’i veliahd olarak ta-(in etmemesini,
2-Fakirlere sadaka olarak dağıtılmak üzere her yıl bir miktar para gönderilmesini istedi.
Muaviye şartlarını kabul etti. Böylece savaş olmadı. Hz. Haşan da halifelikten çekilmiş oldu. Halka dönerek şu konuşmayı yaptı:
206Buhari sulh 9.Fezail-ü asliabUn nebi 2, Men;ıkıb 25,Ebu Davul sünnet 12
Hz. Ali de (r.a.) “Bunlarla savaşmakla emrolundum!" der.»
Bu Hadisle Ceınel, Sıfün ve Haricilerle olan savaşlar hab»., rilnıiştir.
3-Hz. Zübeyr’in Hz. Ali ile savaşacağını haber Bir gün otururlarken Resûlullah (s.a.v.) Hz. Ali’ye;
“Zübeyr scnie savaşacak ama haksızdır!”^”'' buyurdu Ve Ceniel savaşları yaşandı ve
4-Ev hanımlarına “Biriniz mühim bir fitnenin haşm, geçecek ve etrafında çoklar ölecek’*^'® buyurdu ve;
Cemel .savaşıyla da bu mucize gerçekleşti. Kader-i İlâhVyc bj. kınız ki Resnlullah’ın söylediği sözler ancak savaş meydanında Hı Aişe ve Zübeyr (r.a.) tarafından hatırlanmış ve son pişmanlıkfaydj vermemişti.
5- Dinden çıkanların alâmetini haber verdi Ümmetim arasında ihtikâf ve ayrılıklar baş gösterecek, onlardan bir grup lâfıyla güzel, ameliyle kötü olacak. Bunlar Kur’ân okuyacaklar ancak okudukları köprücük kemiğinden aşağı gitmeyecek. Bunlar tıpkı okun avı delip geçmesi gibi dinden çıkarlar. Onlar insanları Allah’ın kitabına çağırırlar fakat kitaptan zerre kadar nasipleri yoktur.’"
20Taberani Mu’cemu-I esval 9/198 Mccmau-z zcvaid7/2.^8
209Müstedrek 3/412.Delailün nUbilvve 6/415.Cİ bidayc ve'n nihaye 6/208
210Mecınau-z zevaid 7/234,Bv*yhaki Delailü’n nubuvve 6/405-410
211Kbu Davul sUnnet 31,Buharı Fcail-ül K'^|k...,,:^enakıp 25. Edep 95
fllıirin yaşça küçük bir takını gençler olclu^jn da hadiste bil-
t>er verilen hu tuplıiluk Sıffin Savaşı'ndan sonra ortaya Savaşında tayin olunan lıakemlea' karşı çıkanlar ol-" Temimi' Oğullarından ürve antlaşma metninde ya/,ılı olan '”'.'*|ıılı’t<’ şiddetle karşı
„larla savaştı. Bu hAdise hicretin 37. yılında gerçek-
llz. Ali’nin Şehadetini Haber verdi [I/ Ali hastalanmıştı, yanında Hz. lîbubekirve Hz. Ömer ^(r^)iTmiı. Re.sûlullah içeri girdi, Ebubekir (r.a.):
‘ »Ya Re.sûlullah Ali ölüyor!” dedi. Peygamberimiz (s.a.v.); “jtavır,oşinıdi ölmeyecek. O kin ve öfl<e ile doldurulmadıkça öl-»vek. öldıirıilmevecckl’’®'^ buyurdu.
Ririvışka rivayet de şöyle: Bir gün Hz. Ali ve Resûlullah otnrur-Ijiikea oradan A. Rahman İbn-i Mülcem geçer. Bunu gören Resûlullah
dşte bu adanı senin sakalını senin başının kanıyla ıslattıracak!"'''^ (Mek-tubat, s. 99)
Aynen buyurduğu olur, Hz. Ali camide namaz kılarken A. Rah-ıflaıı ibn-i Mülcem tarafından vurulur, 3 gün sonra da vefat eder. (Ramazan ayı 17. günü M. 24 Ocak 661)
-r- Hz. Hüseyin’in (r.a.) Kerbelû’da şehit olacağını bildirdi -Cebrail’in (as) Hz. Hüseyin’in Kerbcla’da şehit edile-ffgini haber verdiği biIdiriliyor.“'s Resûlullah’ın (s.a.v.) vefatından yaklaşık 50 yıl sonra Hicret’in 61. iTİındabu ciğer yakan hâdise gerçekleşti. Ve Hz. Hüseyin Kerbelâ’da şehit edildi.
8- Ehl-i beytinin sıkıntı çekeceğini haber verdi Bir hadislerinde Resûlullah (s.a.v.):
“Benim chl-i beytim benden sonra öldürülmeye, belâya, sürgüne maruz kalacaklar. Ehli beytime karşı en şiddetli
’12 Buhari Fezail-UI Kıır’ân 36. Menakıp 25, Müslim zekât 154 13 d kamil 2/433 Mfkıubaı 99
Cami-ül kebir 3(9I-Üstü’l tjabc,niibuv vc,(>r4t>lL-cjrb)»iaycİKİİ4 ^
No comments:
Post a Comment